Over het boek


Jet van Nieuwkerk geeft je 100 tips om het nieuwe jaar goed te beginnen. En als je dit boek niet in januari maar in juni tegenkomt, werkt het natuurlijk ook. Een happy healthy leven, niet streng en al helemaal niet saai, dat is Jets slogan en dat is dé manier om de balans te vinden. Wie de lat te hoog legt, houdt het niet lang vol. Jet tipt hoe sporten wel goed te doen is, legt uit hoe blij je wordt van een opgeruimd huis, en dat een dito hoofd zorgt voor meer tijd voor jezelf en je lief. En natuurlijk zijn er ook recepten: makkelijk, gezond en heel erg lekker.



Recepten uit het boek


Salade met bulgur, gegrilde groente, spinazie en feta

Salade met bulgur, gegrilde groente, spinazie en feta

Bulgur is een leuk product als je eens wat anders wilt dan couscous, quinoa of rijst. Deze graansoort is heel makkelijk te bereiden (je kent me zo langzamerhand, ik hou van makkelijk). Deze salade is ook lekker met geroosterde nootjes, als je die in huis hebt. Of een andere groente die je fijn vindt om te grillen natuurlijk.

Paprikahummus

Paprikahummus

Iedere dag een bak kwark met fruit en altijd maar weer tonijnsalade of pindakaas op je boterham of rijstwafel. Dat is saai. Verander vaak van keuze. Dat werkt echt, je zult het merken aan je lijf. En dan ben je nog niet eens veranderd van portiegrootte of gaan sporten. 

Maak wat lekkere spreads (zoals deze paprikahummus, links op de foto), stop ze in lege jam- of pindakaaspotten en bewaar die in de ijskast. Smeer dikke lagen en maak torens van tomaat, komkommer, sla, radijs, avocado, paprika, alfalfa, augurk, veldsla en zo kan ik nog wel even doorgaan. 

Probeer ook eens de groene spreads op de foto: avocado-wasabispread, doperwtenspread of het courgettesmeersel!